amazing people who saw this blog

zaterdag 26 februari 2011

Verhaal: alles veranderd

Voordat ik een blog had op blogspot, deed ik aan kindertent dat is een website waar je ook een website kan maken, het is goed om te leren met website's bouwen er zijn forums, en er kan gestemt worden op je website. Op het forum, had ik een verhaal geschreven en die heb ik net terug gevonden, alleen heb ik het verhaal nooit afgemaakt. Ik zal dus vanaf nu het verhaal hier posten op mijn blog en elke keer wanneer ik inspiratie heb, of zin zal ik het een stukje verder plaatsen. Ik hoop dat jullie het een leuk idee vinden, en dat jullie het verhaal een beetje boeiend vinden.'

“Ik haat je!” de zweetdruppels staan op het voorhoofd van Maxime. Ze heeft haar moeder al zo vaak verteld dat ze die stomme stiefvader van haar niet moet voor trekken maar vandaag is het weer zover! Haar stiefvader kwam op het idee om in plaats van op wintersport te gaan een weekje naar Drenthe te gaan. Dat ze een keer niet op vakantie gaan naar Zwitserland vind ze nog niet het hele grote probleem, maar net dit jaar. Vorig jaar heeft Maxime afgesproken met haar moeder dat Noelle meeging naar de wintersport. Ze heeft daar voor zo erg haar best gedaan. Op tijd gaan slapen, altijd een kus gegeven voordat ze naar bed ging niet gezeurd, en dan toch! Maxime voelt haar hoofd koken.
“Je bent niet eens me vader! Ik hoef niet naar jou te luisteren, en toch kan jij mijn leven verpesten ik haat, haat, haat je!” Huilend rent Maxime weg.
Als ze de trap op rent bonkt ze extra hard dat het goed door dreunt. Ze loopt haar grote kamer in. Ze heeft deze kamer gekregen voor haar verjaardag. Dertien werd Maxime. Toen was alles nog zoals het altijd was. Haar vader en moeder nog bij elkaar en geen stekelvarken in de buurt. Kon het nog maar zo zijn als vroeger. Maar nee, mijn moeder moest weer eens een nieuw scharreltje. Een stekelvarken was dit keer de prooi! Toen ze hem voorstelde leek hij nog al aardig, al moest ze hem niet want hij kwam haar vader vervangen. Maar ze kon hem een kans geven. Dat heeft ze gedaan. Hij moest zich gaan bewijzen en dat heeft hij aardig verprutst.
Maxime ligt huilen op haar bed. Elke seconde die ze terug denkt aan het moment dat ze het stekelvarken voor het eerst zag walgt ze meer.

2 opmerkingen: